Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Még élek ;)

2015.03.03. 18:05

Az utóbbi években nem nagyon írtam. Elcsitultak a bennem dúló viharok. A kavargó érzések leülepedtek a lelkem mélyén. Kevés dolog volt, ami kikívánkozott belőlem.
Hosszú idő után először felidéztem ezeket a nehéz időket. Beleolvasgattam az itt publikált írásaimba. Azt láttam, hogy többen is kérdezték mi van velem. Nem szeretném, ha bárki is azt gondolná, hogy feladtam. Nem így történt, habár nem ment könnyen, de megküzdöttem az élettel.

Nem is tudom hol kezdjem. Nem szeretnék novellát írni az unalmas életemről. Megpróbálom dióhéjban összefoglalni az elmúlt éveket.
Bipoláris zavarral, más néven mániás-depresszióval születtem. Ez egy veleszületett genetikai betegség, ami abból áll hogy az a gén, ami a hangulatot és a közérzetet, illetve hasonló funkciókat irányít, máshogy működik mint az átlag embereknél. Normál esetben ezek a mentális hormonok egyensúlyban vannak. Nálunk bipolárisoknál viszont elég nagy ingadozások vannak. Nincs meg az a hormon egyensúly, ami kiegyensúlyozottá teszi a személyiséget. Folyamatos hullámzás jellemző, amit mániás és depressziós epizódok jellemeznek. Egyszer az ember egy túlpörgetett zseni, aztán hirtelen belezuhan a depresszió mocsarába, aztán megint felpörög. Párszor csináltam IQ tesztet ezekben az időkben, önmegerősítés céljából. Depresszió alatt 110-120 volt az IQ-m, mániás időszakomban felment 140 fölé is.
Nagyon kemény egy betegség. Egyszer azt olvastam, hogy a mániás depressziósok fele öngyilkosság miatt halnak meg, ami hatalmas szám. Szerencsére nekem sikerült a túlélők táborát erősítenem. Még egy kis statisztika, a bipolaritás a népesség 1°%-át érinti, de ez az 1% általában elég különleges a betegségből kifolyólag. Egy kötéltánc a zsenialitás és az őrület határán.
Sok író, költő szenvedett ebben pl: Petőfi Sándor, Ady Endre és Hamingway. Fetők, mint Michelangelo, Van Gogh és Münch. Tudósok, mint Newton és Szentgyörgyi Albert. Zeneszerzők közül Beethoven, Schumann és Handel. Lincoln és Churchill. Marilyn Monroe. Frank Sinatra, Jimi Hendrix. Sajnos nagyon sok ma élő filmsztár is ezzel a betegséggel küzd, mint Richard Gere, Mel Gibson, Jean-Claude-Van-Damme, Cathrine Zeta Jones, Sting, Jim Carrey és Robin Williams, akinek legutóbb sajnos sikerült is felakasztania magát, ami nagyon elgondolkoztatott.

Utolsó írásomban a 2011-es skóciai kalandjaimról írtam. Nagyon szerettem ott élni, viszonylag sokat el is értem. Egy olasz étterem chéfje voltam. Volt bérelt lakásom, barátaim, akikkel eljártam szórakozni. Aztán őszre véget ért a mániás időszak és beütött a depresszió, ami annyira elhatalmaskodott rajtam, hogy haza kellett jönnöm. Azóta is bánom ezt a döntésemet, de be látom, nem volt választásom. Akkor tűnt fel először ez az éles tónusváltás. Pár hét leforgása alatt, Stefano chef összeroskadt és a darabjaira hullott. Nem értettem, hogy mi zajlott le bennem, hisz nem szolgáltatott okot semmi. Boldog voltam és elégedett, aztán minden ok nélkül összezuhantam. Megijedtem, ha nem figyelek oda, akár skizofrénia is lehet belőle.
Haza jöttem hát és nyomozni kezdtem, utána néztem mit mond erre a pszichológia. Egyértelműen a mániás-depresszió jött ki az adott tünetekre. Minden egyezett, a körülmények, a betegség lefolyása, a mániás- depressziós epizódok. Azóta sem értem, azok az orvosok akik kezeltek, hogy-hogy nem voltak képesek felállítani a helyes diagnózist. Elmondtam a pszichiáteremnek mire jutottam. Egyetértett velem, felírt egy érős személyiség stabilizálót (Kventiax), amit azóta is szedek. Elég jól bevált a gyógyszer, bár eleinte voltak nehézségeim. Erős nyugtató hatás lévén, folyamatosan leszedált voltam tőle. Mostanra már beállt a dózis, teljesen tünetmentes vagyok.

Teljesen megváltoztam. Elkezdtem színesen szemlélni a körülöttem levő világot. Sőt most már nem csak szemléltem, hanem benne éltem. Akik előtte ismertek, azok nem hiszik el, hogy ez tényleg én vagyok. A pesszimista, folyton morgó, depressziós embert, egy kiegyensúlyozott, barátságos ember váltotta. Megtanultam mosolyogni és tisztelni önmagam. Az emberek elkezdtek nyitni felém. Előtte elkerült mindenki, de azóta belátom, bennem volta a hiba. A depressziós emberek senkit nem engednek magukhoz közel. Ahhoz, hogy képesek legyünk másokat szeretni és viseljük azt hogy szeressenek, előbb az kell hogy önmagunkat szeressük.
Túlzás lenne azt állítani, hogy a gyógyszer elixír volt minden bajomra. Megszüntette a hangulatingadozásokat ugyan, de az önértékelésemet és az önbecsülésemet saját magamnak kellett felépítenem a nulláról. Az az igazság hogy mindent csak magamnak köszönhetek. Azt hogy most itt vagyok, élek, az az ember vagyok aki vagyok, az csak is a kitartásomnak köszönhető.

Otthagytam a szülővárosomat, Zalaegerszeget. Úgy éreztem folyamatosan húzna vissza. A sok régi arc, akik bántottak. Minden sarok és utca, amelyek tanúi voltak a szenvedéseimnek. Keszthelyre költöztem és új életet kezdtem. Ma is itt élek. Szakácsként dolgozom a környék legjobb éttermében. Azóta van stabil párkapcsolatom. Autóm és bérelt lakásom. Sikerült újra felépítenem az életemet, és ezért büszke is vagyok magamra. Nem tudom elképzelni, hogy van olyan dolog a világon, ami újra a padlóra küld. Ezt már nem engedem meg senkinek és semminek ezen világon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pontus.blog.hu/api/trackback/id/tr357238021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mariann89 2015.11.19. 20:36:31

Szia,engem is külföldön ért az összeomlás,azóta én is bánom,hogy hazajöttem,illetve értetlenül álltam a dolgok előtt, hogy mi folyik velem,bár ez egy esemény hatására jött ki.Nehéz volt elfogadnom, hogy hazakényszerültem,sokáig azért voltam depressziós, hogy ilyen történt meg, nagyon görcsösen akartam külföldet,és sokára is sikerült kijutnom,erre szűk 10 hónap, és itthon találtam magam. Akkor még nem tudtam, hogy egy megfontolatlan döntésemmel egy lavinát indítottam el. Kár. Nagy kár. De ez is része a bipolaritásnak,döntések melyeket aztán megbánunk. Remélem, lesz elég erőm, hogy újra kijussak, sajnos itthon nem látom a jövőm.Üdv, Mariann

Pontus 2015.12.04. 19:51:34

@Mariann89: Szerintem az életben nincsenek jó és rossz döntések, csak döntések amiknek következményei vannak. Sokszor úgy látjuk, ezek a döntések tehetnek arról, hogy az életünk nem abban a mederben folyik mint azt megálmodtuk. Én úgy hiszem, minden okkal történik. Nem hiszek a véletlenekben. A sors nem véletlenül adja a jót és rosszat... egyszerű életet vagy kihívást és leckét... felfogás kérdése.

Mariann89 2015.12.15. 22:36:12

A döntések valóban csak egyediek és pillanatnyiak, a megítélésünk teszi jóvá vagy rosszá, mert az agy rögtön címkéz.
Én itt az érzelmi alapú döntésekről beszéltem egyébként, ami alapból szubjektív,nem reális, racionális,vagy logikus. Tudom, hogy ez nem egyenlő azzal, hogy rossz, csak mégis így fogom fel.

Replicante 2016.07.22. 13:55:26

Ez komoly, hogy "csak" a Kventiaxtól "meggyógyultál"? (Mióta nem voltál depressziós?)
Köszönöm, ha válaszolsz.

agiB 2017.07.29. 14:33:27

@Pontus: remelem jobban vagy. Danielle Steel- Hullocsillagom konyve a kedvencem..sose gondoltam, hogy testkozelbol atelem, amit o. Parommal elem meg ezt a kuzdelmet. De hiszem, hogy a szeretet segit gyogyulni.

Pontus 2020.07.18. 22:23:34

@Replicante: Természetesen nem ilyen egyszerű hogy beveszel egy pirulát és jól vagy... sajnos a gyógyszer elengedhetetlen ahhoz hogy ne legyenek szélsőséges hangulat ingadozások, de ez önmagában kevés. Az hogy kinek milyen gyógyszer válik be, teljesen egyén függő. Nekem a Kventiax-Cipralex(vagy Scippa) kombó jött be. A Kventiax-ról azért érdemes tudni hogy főként skizofréneknek írják fel, tehát meglehetősen erős szer. A Scippát is azért szedem hogy kiegyensúlyozza a szedáltságot.

De a gyógyszernél sokkal fontosabb az életmód váltás:
- Ha vannak a környezetetben olyan emberek akiktől negatív impulzusokat kapsz, tarts tőlük nagyobb távolságot. Ha otthon rossz a környzet, költözz. Ha a párkapcsolatotban nem vagy boldog, szakíts. Ha a barátok visszahúznak, nem barátok.Nekem talán ezek segítettek a legtöbbet.Elköltöztem másik városba, új barátnő (most már feleség), pozitív barátok.
-Legyenek rövid távú kis céljaid, akár minden hónapban. Ne az elérhetetlent hajszold folyton. Így motivált maradsz és lesz sikerélményed.
-Fogadd el hogy a múlton nem tudsz változtatni. A rossz döntéseken nem szabad rágódni, hanem tanúlni kell belőlük.
-Érezd fontosnak magad. Minden ember életére akit megismersz, hatással vagy. Felelősséged van az életben. A saját életed nem csak magadról szól, hanem minden élőlényről amivel kapcsolatban vagy.
süti beállítások módosítása